Penang Road Famous

by 7/27/2012 11:58:00 PM 0 Pengkritik
Tour Guide kata ianya Cendol paling sedap antara 2 cendol yang terdapat berdekatan Jalan ChowRasta di Pulau Pinang, tapi adakah ianya betul???

Ketika sesi Journalistic Experience Trip ke Penang tajaan MAS Airlines & PayPal, teman sempat bersama² ngan beberapa blogger & wartawan yang turut sama hadir merasai keenakan makanan jalanan or in englishnya depa sebut Street Food.
Berdekatan Jalan Chowrasta yang juga antara tempak terkenal jeruk di Pulau Pinang or Penang in englishnya terdapat 2 gerai yang menjual chendol. CHENDOL ya. bukan CENDOL. Bahasa kampung ok. Ini makanan jalanan.
Do you think this is the Best Street Food for now??? Here what i have to said about that
Walaupun yang beraturnya punyalah ramai berbanding kedai lagi 1 hanya berdepan sahaja, tapi bagi teman, sebagai seorang peminat Chendol & Ais Kacang, Teochew Chendul is not the best chendol as it was before. N teman serta beberapa rakan termasuk wartawan tak dapat nak merasa cendol lagi 1 coz kami duduk makan di Kopitiam yang memang dikhaskan untuk pelanggan Chendol ini.
Orang kata, tempat makan yang selalunya ramai orang, mesti sedap, but not for this Chendol stall. Tapi jikalau anda yang kaki makan kebetulan lalu di kawasan jalan Chowrasta yang juga tempat terkenal jual jeruk bolehla singgah di sini untuk merasa sendiri & juga mencuba jikalau masih larat dua-dua Chendol di kedai berlainan untuk mendapatkan rasa yang paling sedap.
Akhir kata, jangan terpedaya dengan jumlah pelanggan yang mai membeli chendol ini, tetapi percayalah kepada deria rasa lidah & mulut anda mencuba & mencari Chendol yang terbaik di Penang a.k.a Pulau Pinang yang juga terkenal keluar paper sebagai tempat ke-3 makanan jalanan paling sedap di dunia oleh Virtual Traveller (Betul Ke??).

Salam Chendol dari saya, selamat berchendol di bulan Ramadhan yang mulia ini. Jangan makan chendol tengah puasa dah la ye

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.