Secara rasminya, Disney+ Hotstar strim secara langsung di Malaysia bermula 1 Jun 2021

Dengan pakej langganan RM54.90 untuk 3 bulan, pada saya, ianya amat berbaloi buat masa ini.

Sebelum kita cerita apa yang buat saya rasa berbaloi langgan, apa rancangan siri TV atau Filem pertama yang anda tonton seusai klik langgan?

Pilihan striman pertama saya ialah "THE MANDALORIAN".

Sebagai peminat quadrologi (Tak tau nak sebut sebat dah sampai siri ke8) Star Wars, tentunya siri yang pada awal pembukaan Disney Plus di Amerika pasti menjadi pilihan utama saya.

Baru je selesai menonton Episod 1, jalan cerita yang agak menarik walaupun permulaannya agak perlahan, tetapi diakhiri dengan suatu pengakhiran ke episod 2 yang makin menarik. Nak tau apa jadi? Korang kena tonton laaa.. Apa lagi!

Tahukah Anda dengan 1 buku koleksi dari IDW Design, IDEA rekabentuk dalaman rumah yang anda impikan selama ini bukan lagi khayalan!

 

Dengan ketebalan kulit keras, 421 muka surat, 200 panduan koleksi rumah mewah dan moden, berserta pelan lengkap, lukisan, dan panduan renovasi, semua dalam 1 pakej, ianya sangat memuaskan dan tak rugi untuk dimiliki.

Namun... Disebalik setiap kejayaan, pasti ada cabarannya.

 Siapa sini pernah main Chess atau kenal apa itu Chess?

Saya pasti generasi Z sekarang tak berapa kenal dengan permainan Chess atau Catur dalam bahasa melayunya.

Kini Netflix telah memuat naik satu rancangan bersiri yang agak menarik terutamanya kepada peminat catur sedunia mengisahkan perjalanan seorang perempuan bermain catur dengan penganalan pergerakan klasik dan juga pergerakan catur yang jarang didengari kecuali bagi mereka yang bermain catur dengan seriusnya.


Pada peminat catur, jom saya nak sharekan apa yang menarik pada episod pertama dan juga antara beberapa gerakan catur yang agak terkenal dalam dunia catur dimainkan.

 

Tahukah Anda

PG Mall merupakan platform E-Dagang nombor 1 di Malaysia yang telah ditubuhkan sejak 2017 dan merupakan satu-satunya e-dagang tempatan

PG Mall.my

https://iprice.my/insights/mapofecommerce/en/

Dengan kedudukan di tempat ke-3 teratas berdasarkan laporan di laman Iprice, PGMall menerima semua e-dompet dan semua kaedah pembayaran tersedia.

 

 Pertama kali dengar suaranya, macam penyanyi luar negara, 2 kali tengok, penyanyi tempatan rupanya


Korang mesti tak kenal kan siapa Iqa Nizam ni? Penyanyi muda ini pernah tampil lagu duet dengan Thomas Arya tau!

Kali ini, Iqa Nizam kembali dengan buah tangan terbarunya iaitu "Angan Merintih" merupakan artis naungan Insictech Musicland dan menampilkan Fimie Don dan Raden Zaharadul.

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.