HTC Sensation : Rahsia Terbongkar

by 10/01/2011 01:39:00 AM 0 Pengkritik
Trivia HTC Sensation

Tahukah anda??? Selain daripada widgets, aplikasi dan pelbagai benda yang ditawarkan HTC Sensation, terdapat beberapa rahsia yang tak diketahui ramai. Nak tau apa kebendanya???

Sebelum kita melangkah jauh ke rahsia² yang tak ramai tau ni, bagi kome/korang/anda semua yang baru mengikuti post HTC Sensation, ce try klik link di bawah untuk mendalami n berkata "WoW!!!" dengan apa yang akan anda ketahui daripada HTC Sensation



Teka-teki #1 - Tahukah anda HTC Sensation mempunya fungsi reboot seperti di komputer peribadi anda???

Teka-teki #2 - Tahukah anda, hanya dengan melayari website HTC, anda boleh mengesan kembali kedudukan HTC Sensation anda berasa di mana??? (Biasanya kalau terlupa letak kat mana).

Teka-teki #3 - Tahukah anda HTC Sensation menawarkan navigasi percuma???

Teka-teki #4 - Tahukah anda terdapat 1 hub dimana anda semua boleh upgrade dan juga update serta download widget, application dan macam² lagi???

Ok... Cukup dengan trivia itu, jom kita tengok apa, yang cube disembunyikan dan tak ramai orang tau yang HTC Sensation tawarkan.


Persoalan 1

Selalunya, jikalau kita open windows, or senang kata, nak on PC/latop, anda pasti akan nampak skrin dimana ada tertulis, reboot, del to enter setup dan sebagainya.

Sebenarnya, rahsia ini teman terjumpa time tetiba je terbangun dari tido dan nak open la HTC Sensation tu, N guess what???

Secara tak sengaja, teman termasuk dalam 1 skrin yang menunjukkan beberapa options seperti
  • Reboot
  • Format
dan macam² lagi... Tapi itupun tertekan n termasuk... Nasib tak terformat, kalau tak, entah macam manala jadinya nanti.
p/s - Dah cuba banyak kali untuk dapatkan result seperti ini kembali, tapi kecewa... Korang tau tak camne nak buat???

Persoalan 2

HTC Sensation anda tertinggal dalam kereta??? Tertinggal di rumah kawan??? Atau dicuri orang???

Usah gentar, HTC Sense ada untuk menyelamatkan anda dari kesusahan yang melanda (Kecuali HTC Sensation hilang/dicuri coz yang tu kena beli baru laaa).


Melalui link di atas, anda boleh menemukan semula HTC Sensation kepada pangkuan anda. Jikalau dicuri, anda boleh memilih daripada 2 pilihan seperti pic di bawah, sama ada untuk locked atau erase device. Adil???


Nak tau lebih lanjut??? Sila cuba sendiri kerana ianya bergantung kepada kehendak pengguna.

Persoalan 3

Anda tak ada internet untuk membantu perjalanan anda??? Sesat tapi kredit tinggal sikit??? Tak mahu bayar lebih untuk caj tersembunyi internet???

Kali ini anda tak perlu risau, kerana dengan application "Locations" daripada HTC Sensation, dengan hanya mendownload map tempat anda berada dari Google, Masalah seperti di atas dapat diselesaikan. Tak percaya??? Tengok video di bawah dan buka mata luas-luas ye!!! :P

p/s - peta lokasi tempat teman berada sudahpun di download terlebih dahulu



Persoalan 4

Bosan dengan tema yang sedia ada install di HTC Sensation??? Ingin tuka dengan yang lain???

Usah risau sekali lagi, dengan "HTC Hub" dan "HTC Likes", anda tak akan bosan dengan benda yang sama berulang kali di paparan skrin anda

Tak percaya??? Biar video dibawah terangkan segalanya



Nampaknya, sampai di sini sahaja review untuk HTC Sensation yang ditaja oleh DiGi, HTC dan Nuffnang... Anda suka??? Ada sebarang komen untuk penambahbaikan???

Akhir kata... Doa²kanla teman dapat bawa pulang HTC Sensation ni nanti ye... Aminnn

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.