Puss In Boots Review

by 11/28/2011 06:35:00 PM 0 Pengkritik
Sponsor : @Churp2 
Movie : Puss In Boots 
Date : 22nd November 2011 (Premiere Screening) 
Venue : GSC One Utama 
Genre : Adventure/Animation/Comedy 
Rating : 3.5/5


Synopsis

Long before he even met Shrek, the notorious fighter, lover and outlaw Puss in Boots becomes a hero when he sets off on an adventure with the tough and street smart Kitty Softpaws and the mastermind Humpty Dumpty to save his town. This is the true story of The Cat, The Myth, The Legend... The Boots.
Director : Chris Miller
Stars : Antonio Banderas (Puss in Boots), Salma Hayek (Kitty Softpaws), Zach Galifianakis (Humpty Dumpty)

Now... As usual, there is a BM version to the sinopsis. "Martabatkan Penggunaan Bahasa Malaysia" Ok!!!



It started on a shack in the lonely desert. Puss in Boots trying to escape from the clutch of the cat owner and his lover (At that time lah). WEIRD!!! Apasal teman speak in english ni... Tuka²

Mengisahkan seekor kucing yang yang memang kucing betul la!!! Berkelana ke sebuah pekan berbekalkan cincin yang dicuri untuk membersihkan namanya dengan harga tangkapan untuknya bernilai 500 jee.

Intro masuk bar yang menarik sehingga membuatkan semua yang didalam bar tertanya gerangan siapakah milik bayang itu. Tapi terperanjat setelah melihat seekor kucing masuk, iaitu Puss In Boots. Dan bermulanya cerita bagaimana pengembaraannya akan bermula. Dari 2 orang dia dalam bar yang menceritakan tentang telur emas dari angsa di atas awan, ke kacang ajaib yang dimiliki oleh Jack & Jill (Jahat punye versi).

Maka bermulalah pencarian Jack & Jill dengan kacang ajaibnya. Tapi tanpa disangka, menemukannya dengan seekor kucing yang juga datang untuk mencuri kacang ajaib tersebut. Tapi malangnya, 2-2 kantoi ngan Jack & Jill dan mulalah adegan kejar mengejar melarikan diri antara 1 sama lain untuk mendapatkan kacang ajaib 3 biji tu.


Sehinggalah mereka masuk ke babak berlawan antara 1 di bar yang penuh dengan kucing... Siap dengan adegan berlawan menari versi kucing, dengan kucing main dram, main gitar dan tepuk tong.

Dan disinilah mereka bertemu antara 1 sama lain. Puss in Boots dan Kitty Softpaws.

Nak dijadikan cerita, mereka ber2 bersatu bersama berkerjasama mencuri kacang ajaib dengan bantuan Humpty Dumpty. (Ada babak macam mana Puss dapat Bounty Hunter coz Humpty Dumpty).


Dari gelagat mereka hendak mencuri di dalam wagon yang dipenuhi dengan anak² khinzir hutan yang menjadi tunggangan Jack & Jill mencari tanah tempat menanam kacang ajaib, hingga babak kacang ajaib di tanam dan tumbuh melangit. Ok... penat dah cite panjang.


Kesimpulan cerita ni, walaupun ceritanya agak bleh tahan lah, tapi pengarah still mengekalkan elemen kucing yang comel lagi cute seperti mata kucing yang comel sampai guard penjara tu leh ikut kata Puss in Boots, elemen kucing yang suke main kalo lampu disuluh di dinding n dorang nak tangkap, elemen minum susu yang comel seekor kucing dan banyak lagi.

Spoiler

- Orang yang ceritakan pasal kacang ajaib, Jack & Jill, Kitty Softpaws semuanya bersubahat ngan Humpty Dumpty untuk wat Puss in Boots tolong curikan telur emas.
- Humpty Dumpty perancang semuanya (The bad boy behind all the scene).
- Kitty Softpaws akhirnya bantu Puss in Boots lepaskan diri dari penjara.
- Humpty Dumpty bergabung tenaga dan kebijaksanaan ngan Puss in Boots bagi mengelakkan pekan tempat mereka berdua berjumpa dari dimusnahkan angsa besar dari pokok kacang ajaib.
- Humpty Dumpty terjatuh dan akhirnya mati.
- Sila tunggu sampai habis kredit coz ada babak best menanti.

Fun Full Of Laughter Scene

- Ada seekor kucing dalam bar yang akan wat bunyi... Ohhh Myyyy (sambil tutup mulut ngan tangan kucingnya)
- Babak Puss in Boots minum susu di bar.
- Babak perlawanan menari antara Puss in Boots ngan Kitty Softpaws sebelum bukak topeng.

Nak lagi??? Sila tengok wayang. Tak rugi tengok lagipun  walaupun cite dia so so je, tapi siapa suke kucing ngan kecomelan mereka, anda patut tengok coz teman memang sukekan kucing. #Fact

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Lazada

Lazada Malaysia
Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.