La Brassiere

by 3/15/2011 11:54:00 PM 0 Pengkritik
Sedang berjalan² tengok update kawan² kat FB... Tetiba lak ada jumpe sorang kawan ni share sumting yang mungkin agak menarik tapi agak 18sx jugak la... So... Kepada yang tak dapat menerima info ni, harap maaf la yer... Bak kata penulis asalnya, luahan perasaan dari hati seorang lelaki...

Ini hanya gambar hiasan semata-mata
Tengok gambar di atas, dan tajuk post ni... ada rasa² leh teka tak apa yang nak dibincangkan??? Tak dapat teka or at least, guest skit² apa yang nak dipostkan??? laaaaa... Tak mengapa... Tajuk yang akan dibincangkan dalam post ini ialah bra atau lebih dikenali sebagai coli or bahasa pasarnya, baju dalam r... Kenapa??? Mengapa??? dan Apakah sebabnya??? Mari kita siasat... 

p/s - beberapa petikan diambil daripada pemilik blog asal iaitu http://daliaalifmim.wordpress.com/ ... Sekadar perkongsian dengan pembaca blog ini... :D.. Rasa tak boleh terima, sila la jangan baca post ini yer coz tiada niat untuk melucah atau menghina mana² pihak... 



B.R.A

Lagi sekali diulang... Ianya dari luahan perasaan dan hati seorang lelaki... Oh ya.. Aku pun lelaki... Dan aku agak menyokong juga la apa yang dipostnya... Hanya beberapa petikan yang aku rasa perlu untuk aku highlightkan kat pembaca² sekalian untuk sekadar perkongsian...

Apa itu bra??? yaaa.. 1 definisi yang kagum gak membacanya bile penulis asalnya type post ni... hoho... Jom kita tengok...

"Bra merupakan sesuatu senjata ataupun alat yang sangat berbahaya bagi kami lelaki dari zaman remaja sampaila…. sekarang."

Kenapa???

"Kerana ‘gelombang radiasi’ dari bra itu bila dipancarkan ke mata lalu signal dihantar ke otak dan terus otak memberi arahan merembeskan hormon-hormon di otot-otot yang berkenaan. Maka terseksalah seorang lelaki itu … terseksa jiwa dan raga…"

"Ya, bra boleh merangsang seseorang lelaki. Percayalah, bukannya sebab miang, gila seks, gatal, mengenyam and so on. Tapi itulah fitrah lelaki yang dijadikan dengan sifat nakal ingin tahu ‘aksesori-aksesori’ dalaman wanita. Serius. Macamlah korang perempuan pandang alat mekap, mesin basuh 7 dalam satu, Gucci, LV, Mydin dll. Teruja bukan? Kalau tengok emas kat kedai Poh Kong, kalau tak dapat beli.. dapat cuci mata ..dapat rasa test pakai pun jadi. Am I right? Macam itulah lelaki. Kalau dah dapat tengok.. tangan pula gatal nak meraba.. tambahan pulak syaitan jadi batu api."

yeahhh.. Betul gak kata penulis ini... Lagi² pompuan yang minat kasut, minat handbeg... Ada duet dalam dompet, dan nak, tak pikir 2-3 kali macam laki... Rasa nak beli, beli jer... Macam la lelaki... Bak kata orang... Dah kasi free show, tengok... Tu lum yang kasi free seterusnya lagi... haaa.. Ok.. stop².. Melampau lak tetiba...

LELAKI PERLU KAWAL NAFSU

Ya... memang betul.. laki perlu kawal nafsu... Sebelum itu... tengok petikan statement yang dipetik oleh penulis...

"Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), NGO dan Dewan Muslimat PAS pernah menyarankan agar pakaian baju kurung sekolah ditukar kepada warna yang lebih gelap sebab warna putih nampak jarang dan transparent. Ini juga sebagai satu langkah untuk mengelakkan berlakunya kes rogol di kalangan pelajar."

"Kemudian Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga, Datuk Shahrizat Jalil membalas kenyataan LELAKI PERLU KAWAL NAFSU, baju kurung sekolah tiada masalah dan bukannya menjadi alasan lelaki untuk merogol. Masa tu kenyataan LELAKI PERLU KAWAL NAFSU tu jadi tajuk utama muka depan Utusan."

ehhh.. Ada ke keluar??? tak tahu pula daku... hahaha... Tapi ini pula balasan untuk jawapan datuk ini daripada penulis...

"It`s really good idea to change the color of school uniform for girls. Yes it is. Sememangnya uniform sekolah bukannya reason utama seseorang budak itu dirogol. Tetapi kemungkinan besar warna yang lebih gelap dapat melindungi perempuan. Dan kepada wanita jangan senang-senang cakap pada lelaki, Sila kawal nafsu! You don’t even know what is nafsu lelaki. It is like vampire blood in our body. It is like cursed wolf in our soul. Some guys can’t control it." 

Bukti?


1) Bapak, abang rogol anak, adik even atuk pun sanggup rogol cucu sendiri.

2) Ada satu kisah dahulu bila seorang muazzin sedang melaungkan azan di menara. Bila dia ternampak seorang pelacur seksi menggoda dia dari bawah. Lalu dia turun dan berzina.

3) Bila Malaikat mempertikaikan ketaatan dan kemuliaan manusia, lalu Allah turunkan 2 Malaikat menyerupai lelaki dan bernafsu. At the end, 2 malaikat itu berzina walaupun pernah nampak Allah, syurga dan neraka.

4) Berjihad melawan nafsu itu lebih besar dari jihad berperang! 

"Logik tak perkara-perkara di atas? Bunyi macam tak logik dan tak tergamakkan? Tapi itulah realiti. So girls, please…. Cover yourselves. Jangan cakap senang-senang suruh lelaki kawal nafsu, it is not easy like ABC. Sila kawal pemakaian anda dahulu. Kita tak tahu apa akan berlaku pada diri kita (maksud aku korangla! Aku lelaki tulen!). Sekarang ni akhir zaman, macam-macam lelaki berperangai pelik yang muncul."

Itu kata² penulis... agak logik gak lagi² disertakan ngan bukti... Memang dah ada dan berleluasa skang ni...

Yang membuatkan aku menyokong lagi post penulis ni ialah... kata² berikutnya... Well... Pasni aku cerita lak kisah aku ea...

"Kenapa aku cakap pasal isu bra? Sebab ramai perempuan yang tak sedar diorang mendedahkan diri mereka pada bahaya. Contoh, orang perempuan suka sangat pakai bra hitam, lepas tu pakai baju nipis, kebaya transparent, baju putih, jarang dll. Korang ni cuba nak bunuh lelaki ke? Korang ingat kitorang tak stim ke? So please jangan pakai bra hitam, baju jarang dll." 

Well... Tak dinafikan.. Based on my experienced la... Dari kecik sampai besar... Banyak dah aku nampak... Dari sekolah rendah, sekolah menengah, masuk PLKN lagi... Matrikulasi lagi... Dan sekarang, masuk universiti... uish... Toksah dicerita la... Wat buka pekung diri sendiri ja... Jom baca apa lagi kata² penulis ini...

"Teringat aku zaman sekolah menengah akak-akak ni suka sangat pakai bra hitam tak pun color-color terang siap ada corak-corak bunga lagi, kalau jenis mahalkan? Jalan mendada, asset dada tu dahla besar. Tak pakai baju dalam pulak tu. Korang tau tak lelaki masa form 1 tu baru je baligh, pakaian korang menyiksa batin kami. Dah kira gangguan seksual tu. "

"Nak aku tambah lagi? Bra ni ada macam-macam jenis ada yang jenis tali X, ada gantung kt leher, ada yang tali halusss je… Ada yang push up, ada yang jenis tali T terbalik, ada yang takde tali, ada yang cangkuk kt depan. Ada yang aku miss? Semua ni aku nampak masa aku sekolah harian dulu. "

"So so so perempuan, jangan cakap kami gila seks, nak skodeng dll. Sedangkan anda semua tidak pernah sedar yang cik-cik sekelian mendedahkan diri dalam bahaya."


"Bila aku cakap pada seorang perempuan yang dia seksi. Dia cakap apa yang seksinya, just tak pakai tudung, pakai kurung, tshirt bukan sleeveless. Bila korang pakai kurung tak bertudung, boleh nampak bra kak oii. Depan belakang boleh nampak. Belakang nampak tali, depan nampak cup. Kalau jenis cutting leher yang deep cut tu, boleh nampak kat celah-celah tu kak oii.(Yang ni... aku tak tahu) Silap hari bulan nampak lurah sekali. Tshirt? Lgla jelas nampak."

Hahaha.. so apa kata anda... yaaa.. kesimpulan yang disimpulkan penulis asal???

Sebagai kesimpulan aku tulis beberapa kod etika berpakaian bagi perempuan, supaya korang sedar. Korang tak nampak apa yang kami nampak, korang tak perasan apa yang kami perasan.
1) baju yang warna gelap
2) warna bra yang tak striking
3) senang pakai je baju dalam sekali, tau pompuan tak nak pakai sebab tak nampak maturedkan?
4) kain kurung tu jangan satin yang lembut sangat, asset tu terjojol kak
5) kalau nak pakai gak, pakai tudung
6) tudung yang tutup dada sekali. Ingat, dada itu lebih mengghairahkan dari rambut!
7) kebaya ketat dan kain jarang sila sampahkan

Hahaha... ada betulnya gak kesimpulan yang ingin disampaikan... Tak percaya?? sila tanya bf, hubby dan tanya la juga adik² dan abang² lelaki anda yer... adakah mereka merasakan perkara yang sama??? Stim tak tengok bra pompuan ?Especially color hitam.

Akhir kata... Khidmat pesanan ringkas masyarakat... 
Perempuan... Kasihanlah kepada adik kami

Well... just nak tambah sedikit perbualan daripada penulis asal bila ditanya perkara yang berkaitan sebegini... (aku tak pernah la tanya dan ditanya sebegini)

Wanita pertama: Bagi Wan, kat bahagian mana yang seksi pada perempuan?
Akulahtu: Huh?! (soalan apa ni? Nak uji aku ke?)
Akulahtu: Err… Kalau pompuan tu pakai seksi dia seksila! <—- tipu!!!
Wanita pertama: Eh…Jawapan sama dengan exbf dulu 

Jawapan jujur ialah dada. Kaum lelaki ada yang nak bantah? 

Sekian... sampai di sini sahaja post pada kali ini... harap sume dapat terhibur dan berkongsi luahan hati masing².. haha.. janganla terasa yer... 

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.