Akibat Tertengok Drama Korea

by 1/18/2011 10:15:00 PM 0 Pengkritik
Anda semua mesti dah tengok kan citer Boys Over Flowers??? Tak tengok lagi??? Try la tengok... nanti jadi ketagih macam diriku... hahaha... sangat bahaya... sampai kena tahan nafsu semata-mata tak nak terpengaruh ngan drama² korea n jepun ni.


Alkisahnye r... Sebenarnya kan... malas nak layan citer² drama korea n jepun ni... yer la... 1 episod jer dah makan masa dekat 1jam lebih... full episod leh kata paling sikit pun 10 episod yang setakat ni aku tengok... Boys Over Flowers ni lak rasanya dalam 16 episod kalau tak silap lah... Nasib baik lah USM Kampus Kejuruteraan ni banyak kaki² download n peminat setia korea n jepun... Dapatlah jugak melayan derama² dari yang latest sampai yang lama² macam winter sonata... Xperlu beli DVD yaaa... simpan dalam harddisk saja...

Sebenarnya aku lambat minat citer² Korea N Jepun ni... Coz tahun 3 baru aku start minat artis² Korea N Jepun... tu pun sebab diorang sexyyyyy... macam Wonder Girls... Wonder Girls famous time tu... tapi time aku 4th Yer baru famous kat Malaysia... Drama Korea N Jepun lak baru jer minat time 4th yer... Kenapa aku malas nak layan citer korea??? tapi artis² Korea xper... hahaha... diorang sexayyy, comel, lawa... macam Wonder Girls, Kara N SNSD (Girl's Generation)... Kenapa???

Nak dimulakan cerita lah... Ex-GF aku yang perkenalkan kat aku untuk tengok citer ni... katanya best... yer la... maklumlah... time tu aku baru 4th yer... Citer tu lak ngah famous kat 8tv... So... Berduyun² lah si gadis² ni sanggup menunggu depan kaca TV untuk tengok Gun Jun Pyo N grup F4 dalam citer tu... Kebetulan citer tu dah tamat kat korea n menjadi kebiasaan bagi sharer² n downloader USM untuk share citer² Korea n Jepun ni... So... mengambil kesempatan yang terbuka ni... Aku pun tengok lah...


Ni lah lelaki² yang menjadi kegilaan ramai ketika itu... Almaklumlah heroinnya xcantik ane pun... tapi leh dapat 4 laki yang hensem² keliling dia... Siapa yang xjeles kan???
Sejak dari tertengoknya drama ni... startla aku jadi ketagih download drama ni sampai habis... sedangkan kat tv belum habis lagi... tapi dapatla aku citer spoiler kat ex aku tu... hahaha... Ohhh i hate biler dah tertengok citer drama korea... 

Citer korea n jepun yang setakat ni aku dah tengok r n ingat r, Boys Over Flowers, God Of Study,  Pasta, Dragon Sakura, pastu 1 citer aksi jepun dah luper n paling latest tak tengok lagi tapi dah download full episod is My GF is A Gumiho... 

Sebab aku malas nak layan citer Korea N Jepun : -

- Dah tengok episod permulaan, pasti nak tau apa terjadi kat episod seterusnya.
- 1 episod dekat 1 jam lebih... bayangkan kalau 1 cerita tu ader 16 episod semuanya... Sampai ada yang sanggup tengok non-stop semata² nak habiskan 1 drama korea tu.
- Kalau drama yang baru keluar, mesti tak sabar nak tunggu episod seterusnya... dah r kena tunggu seminggu... lagi² kalau drama tu memang best...
- Boleh membuatkan seorang itu melekat depan TV atau komputer atau laptop semata² nak tengok drama korea sampai habis.
- Kerja pun leh jadi tertangguh sebab nak tau episod seterusnya camne...

Ni baru sikit... bagi yang memang peminat tegar korea n jepun tu xyah cakap r... memang lain la keadaannya... anda pula berkata macam mana??? mesti ada antara korang yang kurang minat drama korea n jepun ni kan???

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.