Busker The Movie : Bukan Sekadar Lagu Dijalanan

by 1/10/2018 11:30:00 PM 0 Pengkritik
Tiket Sponsor : MONOLOQUE
Tarikh : 8 JANUARI 2018
Tayangan Sebenar : 11 Januari 2018
Lokasi : MMCineplex e@Curve
Genre : ROMANTIK / REMAJA
Rating : 4.5/5



Sinopsis Ringkas

Sebuah filem yang mengisahkan cinta antara Adil dan Vera yang awalnya tiada perasaan antara 1 sama lain tetapi kerana tugasan kolej, hubungan mereka mula menjadi rapat. Diketahui, Adil lakukan semua ini kerana ingin mendapatkan kembali Mel dan disebabkan hal ini, Vera mencadangkan untuk kumpulan buskers Aidil menyertai pertandingan Buskers di JB. Semakin lama mereka menghabiskan masa sesama, perasaan cinta mulai terbit. Mampukah mereka mengatasi kekuatan cinta atau ianya berakhir sahaja seperti berakhirnya pertandingan Buskers yang akan disertai?

Ketahuinya esok di pawagam!


Pendapatku tentang movie ini??
Setanding dengan The Greatest Showman! Ianya bukan hanya sebuah filem yang berunsurkan lagu, diterapkan jalan cerita yang bersesuaian dengan lagu yang dipilih untuk dipersembahkan, tidak bosan kerana hampir tiba saat bosan, ianya diserikan kembali dengan sedikit lawak yang buatkan semua jadi terhibur kembali.

Lakonan yang tidak membosankan dan lagu yang catchy buatkan kita ingin menyanyi bersama

Tahukah anda ada cerita sampingan sebelum filem ini sebenarnya?? Nak tahu apa yang terjadi sebelum filem ini?? Tonton video dibawah.



Akhir sekali, pergilah tonton di pawagam berhampiran anda! Sangat berbaloi dan bolehla lepas ni cari OST dia di Spotify dan download untuk tatapan. Serius tak bosan dan buatkan kita nak dengar berkali-kali.

Selamat Menonton!!

Akhir sekali, hashtag #BuskerTheMovie #AtmaJiwa

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.