Happy Feet 2 Review

by 12/22/2011 11:43:00 PM 0 Pengkritik
Event : @Budiey ft. @IsmaAf7 Movie Day Out
Movie :  Happy Feet 2 
Date : 11 December 2011 
Venue : TGV KLCC 
Genre : Animation/Comedy/Family 
Rating : 3.5/5



Synopsis

The sequel to “Happy Feet,” the Academy Award®-winning animated smash hit, “Happy Feet Two” returns audiences to the magnificent landscape of Antarctica in superb 3D.

Mumble, The Master of Tap, has a problem because his tiny son, Erik, is choreo-phobic. Reluctant to dance, Erik runs away and encounters The Mighty Sven—a penguin who can fly! Mumble has no hope of competing with this charismatic new role model.

But things get worse when the world is shaken by powerful forces.

Erik learns of his father’s guts and grit as Mumble brings together the penguin nations and all manner of fabulous creatures—from tiny Krill to giant Elephant Seals—to put things right.

Sebelum kita baca review Happy Feet 2 yang dah abispun kat cinema all around Malaysia, teman nak ngucapkan tima kasih kat Budiey.com for the tix (sangat menantikan nak tengok cite ni) n lagi best, dapat goodies bag wooo!!! Mana ada p tengok wayang dapat goodies bag (Except anda streamline media).


Segalanya bermula dengan Erik bila dia diejek oleh penguin² lain pas terjatuh cube menari bersama dan terkencing. Ala² kena buli sampai moral terjatuh terus. Tak baik tau kalo korang wat kat realiti... Kena batang idung sendiri kang padan muka... hahaha...

Sehinggalah datang Mighty Sven, yang sebenarnya seekor burung tapi dok menyamar as penguin coz kesunyian dan takot dengan geng² yang pernah selamatkannya... Kenapa takut??? Sila tengok cite ni dan korang akan tau.

Dan akibatnya, Erik terpengaruh ngan Sven sampai nak blaja terbang. Tapi malang memang xberbau even kat salji yang sejuk². Tanpa diduga, sebongkah ais besar sebesar mana pun teman idokle dapat agaknye menghalang kawasan kawanan the Emperor Penguin sampai deme takleh nak cari makan.

Kebetulan, Mumble tengah mencari Erik yang melarikan diri ngan 2 orang kawan dia ikut Mighty Sven ke 1 kawasan kawanan penguin spesis lain.

Ketika dalam perjalanan pulang nak bawa pulang Erik, Mumble terlanggar ngan seekor singa laut yang ketika itu cuba gak nak lintas laluan berais nak bawak 2 ekor anaknya ke kawasan kawanan diorang. Tapi malang memang xberbau lagi even kat tempat sejuk2 cam diorang ada skang tu. Si singa laut tu terjatuh dan Mumble berusaha menyelamatkannya dengan mengejek anjing laut untuk cuba kejar dan makan dia.

Apa jadi pastu??? Tapi yang penting, buat baik, dibalas baik...

Setibanya di kawasan kawanan Emperor Penguin, 1 masalah menimpa... 1 demi 1 masalah datang. 1 demi 1 bantuan tiba. Dari kawasan kawanan jiran tempat Mighty Sven lepak, sampai grup² manusia yang baik nak tolong, sampailah geng kawanan Singa laut. Semuanya datang membantu dengan alunan musik dan hentakan kaki yang memang menarik didengar.

Apa yang terjadi selepas itu??? Teman syorkan anda nengok... Pilihan lagu yang menarik, jalan cerita yang leh tahan dengan moral of the story yang tersirat dan yang paling penting, kecomelan dan keasyikkan penguin menari yang boleh membuatkan kita terikut sama nak menari.

Ok... sinopsis pun dah abis cite... Tapi malangnya, Budiey tak dapat join sama² tengok skali coz ada hal lain yang tak mengizinkan... Tq Budiey, dan ini kenangan bergambar bersama geng² yang terpilih melihat wayang bersama Budiey & Isma AF7 serta goodies bag yang diberi pada setiap seorang.

Inilah goodies yang diberi.. Ada baju Hantu Kak Limah, CD percuma, Notebook dari TV3, barang esklusif dari Astro, cover Hangover Part II dan poster Green Lantern.

Jumpa lagi Budiey di event akan datang. Hopefully tak serik menjemput n terima keinginan teman nak bermovie day out skali lagi or jumpa di event² melalui contest di Budiey.com

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.