My Happiest Moment

by 11/12/2011 11:36:00 PM 3 Pengkritik
Date : 24 September 2011 
Venue : Dewan Tuanku Syed Putra (DTSP) Universiti Sains Malaysia
Event : USM 44th Convocation 

5 Years as a Penangite, 5 Years staying in Pulau Pinang, 5 Years in USM Engineering Campus, 5 Years of studies as a student in Polymer Engineering course, 5 years of ups and downs and 5 years of memories as an engineering students.

And finally, after 5 years, came the day i graduate. The happiest moment ever.


It all started since July 2006 and ends on June 2011, my last month of studies in USM Engineering Campus and it all ended with the happiest moment ever in September 2011



Ibu bapa mana yang tidak akan menangis berkongsi kegembiraan saat-saat manis bersama anaknya. Atok, nenek dan opah mana yang tidak akan turut menangis melihat cucu kesayangan mereka bergraduasi bersama mereka di Universiti. Insan mana yang tidak akan bersyukur dan gembira menyambut hari terindah mereka yang kemungkinan hanya sekali seumur hidup untuk dilalui (Kecuali anda sambung study).

Begitulah kegembiraan yang dapat dirakamkan dari 1 sudut yang sangat rapat dengan diri ini, yang dipanggil keluarga atau in english, we call it FAMILY that stands for FAtherMotherILoveYou. 


Lebih manis lagi kegembiraan ini dikongsi bersama rakan-rakan yang turut hadir meraikan konvokesyenku dan memberiku hadiah untuk dikongsi. Itu belum mengira dari sudut junior yang turut berkongsi kegembiraan sampai sanggup pakai baju batik semata-mata ingin merasai bagaimana bergraduasi. (Padahal baru masuk USM dan 1st year lagi).

My graduation card given by my mom
See all the present i receive from my family and friends. Even an angry bird from my brother for me cheering my big day. Meeting with batchmates giving me Convo gift, taking pictures of memories with my friends, juniors especially the people's graduating with me on that day.
All the gift for my convocation

From my silat Cekakians

From my KMJ juniors in USM Main Campus - Radin, Sadiq and Fatin

Gift by Hunny

Gift by my opah
Pelbagai ranjau onak dan duri terpaksa dirempuh sebelum hari yang paling indah dalam hidup ini dapat dikecapi.
 
The big day that i actually should be graduating is with my batchmate of PolymerOX on 2010 but because of myself, upsetting myself with my own results, it extend another year of my study.

Marah, penat, jatuh dan bangun, kecundang di tengah jalan, disekat, dan banyak lagi yang dilalui sepanjang 5 tahun bergelar pelajar di Kampus Kejuruteraan USM. Dengan FYP (Final Year Project), dengan assignment, Quiz, Tutorial, Presentation dan tak lupa juga latihan industri. 

Saat indah bersama ketika Autumn in USM, New Year lepaking till morning di Batu Feringghi, Accident motor on my last day of exam in USM, kereta habis bateri lepak kat McD Juru sebab tak tutup lampu, 1st time karaoke di Parit Buntar, 1st time jejak kaki di Pulau Pinang on my 1st year dan banyak lagi. Tiada kata mampu diucapkan hanya tahniah yang diterima sepanjang hari bahagia ini




1 Thing, 2 Do, 3 Words, For You

I Thank You


5 tahun USM tempatku belajar,
Bersama rakan kita mengejar,
Menara gading akhirnya tercapai,
Di hari ini segalanya terungkai.

Tiada kata secantik bahasa,
Yang mampu diucap dihari bahagia,
Graduasi hanya sekali sahaja,
Hadiah buat keluarga tercinta.

Ibu abah, adik serta keluarga besar,
Hati ini terasa besar,
Dengan ucapan tak henti dikata,
Terima kasih untuk segalanya


The happiest moment in my life and i will remember it till the day my smile fading away.

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

3 Pengkritik:

Nadirah said...

Congratz! =D

Atiqah Wadiah said...

congrat..x saba nk grad :)

putra87­™ said...

Nadirah - Tq...

Atiqah Wadiah - Tq.. insyaallah.. Grad nnt...

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.