Mek T - Terengganu's Best Delicacies

by 11/08/2011 12:22:00 AM 0 Pengkritik
Thanks To @mek_t on the last fasting month for inviting us, churp² for a buka puasa treat at their restaurant. 
Anda peminat setia masakan Terengganu??? Ore Ganu makang ikang ramai² (Not a good ganuians slang)???
For those food lovers and especially, Terengganu's delicacies lovers, this is 1 place you should not miss it. Kenapa??? Tapi sebelum tu, jom kita tengok dulu di mana terletaknya restoran masakan Terengganu ini.

Address
 127, Jalan Kenari 23A, Bandar Puchong Jaya, 47100 Puchong, Selangor (N 03 02' 39.0' E101 37' 23.7")


Ok... Signboard pun dah nampak, GPS pun siap kasi, alamat pun dah ada... No tepon??? haaa... Ce cari sendiri... Skang kita lihat lak apa juadah yang disajikan kepada kami untuk berbuka puasa pada malam itu.

 Antara menu-menu yang ditawarkan di Mek T






  
Menu pun dah tengok... Jom kita tengok lak antara signature dish dari Mek T yang menjadi juadah berbuka puasa kami. Semestinya dimulakan dengan minuman sebagai pembasah mulut (Standard sume kedai).
Ada banyak jenis air dihidangkan pada kami pada malam itu... So kita skip ke part makan² yeeee

Laksam Mek T
Yang dari Johor maybe dah biasa dengan Laksam... N i'm gladly to say that it is a nice food to try
Nasi Sedappp Sokmo
 Memang sedap sokmo ambo kabo... Masakan macam nasi briyani but in Ganu's style.

Pulut Lepat
Actually, this is the intro menu before the laksam came into our table to be eaten.

Nasi Ulam Mek
Sedap sokmo kawe kato mace dalam slogan demo laaa... tapi tunggu sat... Ada lagi juadah untuk disantap pada malam itu...

Nasi Dagang Mek
Ohhhh... Sedap beb wa kata sama lu... Nasi Dagang Mek!!! Kena cube terai kalo p sane.

Rojak Betik Mek
This is 1 of the small portion from the original food available in Mek T. Since i'm not a fans of this betik² like Kerabu mangga or seangkatan dengannya, so i just ate the keropok on top of it. :D

Keropok Lekor
I'm sure, most of you, most of the Malaysian's dan tak lupa pelancong yang datang ke Malaysia pasti ingin cuba dan makan Keropok Lekor. 1 of Malaysian signature food.

Pau Kacang

Pau Kelapa
Semestinya kami akan dihidangkan dengan pelbagai makanan tambahan dari tuan punya restoran. Dan ianya tak terhenti setakat itu sahaja... Ada lagiiii... Nak lagi???


Sapa tau nama benda yang ada inti tu sebelah logo Mek T??? Tolong bitau teman naaa...
Dan diakhiri dengan bungkus membungkuih serta sesi glamor ala² #retis coz ada retis yang mai pada buka puasa itu. Antaranyaaaaaaa....

Sila tunggu next post di dalam Berbuka bersama Mek T

Terima kasih diucapkan kepada Mek T kerana sudi menjemput kami Churpers mencuba dan melantak makanan yang enak² dan menyelerakan terutamanya masakan Terengganu. Hope to go there and eat again with my family.

Kepada mereka yang nak cuba makan kat sana, anda pasti tak akan dikecewakan. Dengan harga yang murah dan berpatutan serta rasanya yang enak, serta masakan yang dibawa khas dari Terengganu. Anda pasti merasa selera yang besar di perut anda...

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

0 Pengkritik:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.