Don't Be Afraid Of The Dark Review

by 11/13/2011 01:21:00 AM 2 Pengkritik
Movie : Don't Be Afraid Of The Dark
Sponsor : Yes World
Date : 25th October 2011 (Premiere Screening) 
Venue : GSC Mid Valley
Genre : Horror/Thriller
Rating :  2.5/5


Synopsis

The movie revolves around Sally, a young girl who is sent to live with her estranged father and his girlfriend at their new mansion. The father, Alex has plans to refurnish up the home with the help of his girlfriend, Kim who is an interior decorator.


The previous owner of the grand mansion had suddenly disappeared. Sally soon discovers the secret behind the previous owner’s disappearance. Watch as how curiosity leads Sally into unleashing the ancient terrors as they run amok on the living.

Kome paham tak apa teman ceghite dalam BI ni??? Apa???!!! Tak Paham??? Itulah gunanya "English Education" bak kata Usop Wilcha... Meh teman tolong teranselitkan dalam bahasa kebangsaan kita naaa...

Alkisahnya
Bermula dari kisah bagaimana seorang pemilik bangunan yang asal. Membunuh orang untuk mendapatkan gigi. Apa??!!! Gigi???

Yup... Demi menyelamatkan anaknya daripada makhluk yang tak dikenali menghuni ruang corong asap bilik bawah tanahnya, dia sanggup merosakkan giginya untuk dikeluarkan semata-mata untuk menyelamatkan anaknya. Namun, dia menggunakan langkah terakhir dengan membunuh orang gajinya kerana makhluk itu tak terima kredit kad gigi dia coz dorang nak gigi dak kecik jee... (Ala² Fairy Tooth versi jahat).

Bertahun-tahun berlalu. Kini, rumah tu dibeli seorang arkitek, Alex ( Guillermo Del Toro ) bersama teman wanitanya, Kim ( Katie Holmes ) untuk diubahsuai dan diduduki mereka.

Sally ( Bailee Madison ), yang baru je tiba dihantar oleh ibunya untuk tinggal bersama ayahnya, Alex,  merupakan seorang budak yang degil (Rasa nak cekik² je coz tangan dia gatal sangat n degil gila takmo ikut arahan). Ibu dan ayahnya dah lama berpisah dan bercerai dan masing-masing dah pun temui jodoh mereka.


Sally yang degil, meronda-ronda kawasan sekitar rumah baru itu dan menjumpai 1 pintu bawah tanah yang menemukannya kepada corong asap di awal kisah ini. Nak dilajukan cerite, Sally yang degil ni pun amik gigi yang dijumpainya, dan disinilah bermulanya kisah yang tak berapa seram sangat nak berlaku.
Makhluk yang dulunya mengacau tuan rumah lama, kini mula mengacau Sally. Yang menariknya, menatang ni takutkan cahaya. Especially lampu. Nak tau apa yang terjadi selepas itu???

Spoiler

- Kim akhirnya mati ditangan makhluk-makhluk yang takutkan cahaya lepas ditarik masuk dalam corong api. (tapi matahari xtakut lak... Pelik...)


 Kesimpulannya.... Sepanjang cerite, langsung tak menakutkan... Cuma 1 babak je yang wat terkejut. Mestila... Tengok wayang sound effect je lebih.

1st time tengok wayang kat Mid dia punye player tertinggi dalam 15 minit dan tengok muvi setengah gambar je. N babak klimaks yang ala-ala nak takut tetiba lak termati... Wat mati mood je... Anyway... Tiket free, bersyukur je la kan.

Nasihat seorang ex-sharer USM Engineering Campus.
Donlod je la... Rugi tengok kat wayang. Haram J tak takut langsung.

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

2 Pengkritik:

LaDy_aFieFa said...

dah tertengok wayang aritu cita ni huhu
ending dia mmg spoil la...aishh...patut bapak dia ganti kim...xpcya sgt ngan anak dia ckp...

putra87­™ said...

hoho.. cite dia g pun.. so so je.. xdela seram ane punn

Lazada

Lazada Malaysia
Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.