Real Steel Review

by 10/17/2011 11:20:00 PM 3 Pengkritik
Film : #RealSteel 
Sponsor : @NuffnangMY 
Venue : Cathay Cineplex e@Curve
Date : 12 October 2011 (Special Screening)
Genre : Action
Stars Rating : 4.5/5


Synopsis (Source : IMDB)

Set in the near future, where robot boxing is a top sport, a struggling promoter feels he's found a champion in a discarded robot. During his hopeful rise to the top, he discovers he has an 11-year-old son who wants to know his father.

 

Director: Shawn Levy

Writers: John Gatins (screenplay), Dan Gilroy (story)

Stars: Hugh Jackman, Evangeline Lilly and Dakota Goyo

 

Ok... Pelakon pun dah tau, sinposis ringkas pun dah tau... Jom tengok plak apa yang teman dapat simpulkan dalam bahasa melayu... Ye laa.. Bulan Oktober kan bulan Martabatkan Bahasa Kebangsaan kita... Mestila teman kena bangga... Sedangkan orang dari Russia dan Professor dari China pun leh cakap BM ngan fasih dan mengagumkan, inikan kita rakyat Malaysia.

Sinopsis budak robot

 

Alkisah bermula ngan si Hugh Jackman a.k.a The Wolverine (Movie lain ok) yang ketagihan berboxing. Bermula dengan robotnya yang dipanggil Ambush berlawan untuk mendapatkan segenggam duit. Perlawanan pertama dimulakan di gelanggan rodeo dimana Ambush berlawan dengan seekor lembu matador. Malangya... Ambush tewas.

 

Nak dijadikan cerita menarik, dia bertemu semula dengan anaknya yang dia sendiri pun dah lupe berama lama ditinggalkan (11 tahun dah budak tu). N bertambah menarik, kerana segenggam duit untuk hobinya berboxing bersama robot, Hugh Jackman sanggup menjualkan anaknya ngan wang pendahuluan 50K hanya untuk membeli robot yang terkenal di WRB, iaitu, Noisy Boy.

 

Sekali lagi, Hugh Jackman tewas di arena bawah tanah dan kepala Noisy Boy dijadikan trofi di stadium undergeround. 

 

Dan bermula pencarian part² robot di junkyard yang menemukan anaknya dengan sebuah robot generasi ke-2 yang selalu dijadikan robot berlatih yang dipanggil ATOM. Di sini bermula 1 cerita yang membuatkan ATOM menjadi famous.

 

Nak tau camne ATOM jadi famous??? Sila bergegas ke pawagam² berdekatan anda... Cerita ini tak akan menghampakan anda.

 

Spoiler 

 

ATOM memalukan ZEUS di akhir perlawanan walaupun kalah berdasarkan pungutan mata.

 

 Terima kasih kepada Nuffnang for the free tickets and Yeahhh... Oct Scream Fest Afraid Of The Dark Premiere Screening akan menanti!!! Nantikan reviewnya

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

3 Pengkritik:

♥ Nana BamBam ♥ said...

pasti tengok cite nih..trailer die mcm gempak jer..huhuuh

Anonymous said...

nak tgk weekend ni.selamber je pi panggung dgn baju kurung pas kenduri kawen mmber.hahahha.nak join.

suke movie yg hero nye hensem. kompem aku tgk.huhuhu

Aieda Adnan said...

best nak mampos citer ni.. http://ian088.blogspot.com/2011/10/movie-review-real-steel.html

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.