Kitab Terfaktab #1 Review

by 10/24/2011 11:28:00 PM 2 Pengkritik
Novel : Kitab Terfaktab #1 
Harga : RM20.00
Keluaran : Lejen Press
Venue Beli : OctTweetFest


"Definisi Cinta Infiniti"

Alhamdulillah!!! Akhirnya tamat membaca novel yang dinanti-nantikan oleh ramai pembaca blog Terfaktab, Kitab Terfaktab Definisi Cinta Infiniti #1. Ok... This is my 1st time writing a review of a novel i've read before. Yup... Honestly, this is my 1st Malay Novel yang teman berjaya habiskan baca antara 3 novel Melayu karangan 3 pengarang berbeza (Termasuk Terfaktab) yang teman ada.

Sebelum tu nak tanya, antara kome² ada ke yang dah baca abis novel keluaran sulung deme ni??? Welll... Teman udah... Dalam masa kurang daripada 24jam ok... Yer la... Novel dia xtebal macam Hlovate ke... Al maklumla... Keluaran sulung... Percubaan Pertama bak kata Aizat Hamdan.

I would say just 1 thing for this novel... A nice compilation of love story. Gabungan penulis² blog terfaktab yang digabungkan di dalam 1 novel yang antaranya tak pernah lagi dipostkan di blog deme.

Dimulakan dengan babak permulaan jatuh cinta daripada BraderLeplep yang seterusnya dipanjangkan oleh penulis² lain sehingga ke bibit kecurangan yang akhirnya diakhiri dengan 1 tribute kisah cinta sejati yang jarang dimiliki setiap insan bercinta.

"1 Thing, 2 Do , 3 Words, 4 you - I Love You"

Nak tau antara isi yang terkandung dalam novel ini dan juga beberapa petikan ayat yang menjadi pilihan teman daripada setiap babak dan tajuk yang terdapat di novel ini??? Jom kita terjah!!!

----
---
--
--
-
-

Kitab terfaktab edisi 1 memang santai... Tiap personaliti penulis dapat dilihat dari segi penyampaian dan gaya penulisan dan lukisan mereka. Mengandungi 16 kisah cinta yang digarap dalam 1 novel sesuai untuk semua peringkat umur especially golongan yang sedang hangat bercinta or hangat² tahi ayam nak bercinta.

Dari saat kita mula Jatuh Cinta,
Ke cinta moden yang bermula dari alam siber,
Tak lupa juga yang masih inginkan tradisi lama pilihan keluarga,
Diselit kualiti yang ingin dicari,

Jarak percintaan bukan penghalang,
1 persefahaman membuktikannya semua,
Sehingga ada yang terjebak ke lembah kecurangan,
Dalam rasa yang penuh rahsia.

Dari hati yang xmungkin dimiliki,
menjadi 1 nyawa yang terpatri,
Sampaikan sesalan tiada henti,
Bergerak kehadapan pilihan terbaik.

Diakhiri dengan kenangan cinta yang abadi.

FYI, pantun yang xseberapa pantun or puisi ntah apa namanya teman merepek di atas pada setiap baris is what the story is all about in this novel...

Ok... Hint dah ada kat atas... Nak tau lebih lanjut??? Dapatkanlah novel Kitab Terfaktab #1 di pasaran sekarang. Tapi sebelum teman akhiri post review ni, jom kita baca beberapa petikan yang indah untuk semua.

"You Can't Make It Feel Right When You Know That It's Wrong - Bukan Penggoda"

"Cinta itu hanya persinggahan bila aku perlukan buat masa ini - Aqram"

"If you'd love to stay together longer than ever, try being tolerate to each other, that would help - Hellioz"

"Curang 1 Proses Pelarian?? - Lord Zara"

Cukup²la ngan sikit teaser petikan ayat yang terdapat dalam novel ni... Nak tau lebih lanjut??? Sila jadikan koleksi percintaan anda ye... Bleh juga dedikasi kan novel ni kat orang tersayang ngan highlightkan beberapa petikan yang menarik untuk si dia dalam novel ini.

Is my review on this novel ok?? xpe.. Percubaan pertama bak kata Aizat Hamdan... Tahniah to geng Terfaktab kerana telah melahirkan dengan jayanya novel sulung anda semua. Can't wait for wat's coming next.

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

2 Pengkritik:

Wadi AR said...

aku tak beli lagi pon. tak sempat nak pos bagai. tggu keluar kt bookstore je. wiwuiwu

ieza ashaari said...

mcm best jer.. adoi, byk plak novel dlm list nk kn baca nie..

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.