HTC Sensation : Mata Keranjang

by 9/29/2011 03:18:00 PM 1 Pengkritik
Assalammualaikum pemula bicara,
Salam sejahtera teman ucapkan,
Bahasa Melayu kita bicara,
HTC Sensation teman ceritakan

Yaaa... Pada mereka yang kurang paham ngan apa teman merepek dalam English, bolehlah baca post teman dalam BM pula yaaa...

Ok... Sebelum kita bercerita lanjut pasal HTC Sensation ni, pasti antara kome nak tau gak camne ciri-ciri benda alah ni dan apa yang dia tawarkan??? Sebagai peringkas bicara, ce kome suma klik link di bawah


Dah bace sebelum ni??? Takpe, toksah risau... Kita tengok pula salah 1 tarikan utama HTC Sensation


Teka Teki #1 - Korang perasan tak tiap kali nak tangkap pic kat kamera sama ada skrin sesentuh or keypad yang memang kena sentuh, perlu tekan kat butang capture yang selalunya ada kat body HP tu???

Soalan #1 - Apa yang istimewa sangat HTC Sensation butang capture ni berbanding HP lain???

8 megapixel color camera - Auto focus dan dual LED flash 
Camera Depan - VGA fixed focus color camera

Tanpa lengahkan air liur membaca, jom kita skodeng beberapa pic yang sempat teman snap gune HTC Sensation dan percalah (Sila guna nada lagu Ning Baizura), ianya tak menghampakan dan terasa seperti menggunakan DSLR ataupun Compact camera tapi dengan beberapa perubahan.

Jelaskan gambar ni??? Siap leh nampak rambut lagi
Cukup sekadar kita tengok pic di atas, jom kita usha camera HTC Sensation macam yang trivia kat atas ni kata

"Saat anda klik pada butang shutter = saat gambar yang ingin ditangkap akan terhasil"




Tak cukup dengan penerangan dalam video ni pasai camera dan kegunaannya pada HTC Sensation??? Haaa... Pekata hangpa sume tengok pulak pic yang ditangkap menggunakan effect dan scene sedia ada.

Guna potrait scene
Close Up Scene
Gambar dari umahku selepas beberap pengubahsuaian dari segi sharpnss, contrast, saturation dan exposure
Vintage Effect
Vignette Effect
Glimmer Effect (Edit hanya menggunakan effect sedia edit dalam HTC Sensation selepas pic diambil )
Greyscale effect
Rasanya cukup dengan pic² yang ditunjukkan, nak tau lebih banyak, cubala sendiri either dengan beli or pinjam kawan punye

Tapi tunggu!!! Camera HTC Sensation bukan saja untuk tangkap pic, tapi leh jugak rakam video ngan resolusi setinggi Full HD. Nak tengok contoh dia???




Terasa ingin memiliki HTC Sensation??? Jangan risau, DiGi ada menawarkannya melalui DiGi Smart Plan seperti di bawah.

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

1 Pengkritik:

Unknown said...

alah.., baru je beli Samsung Ace. Tak pe lah. Kumpul duit lagi untuk HTC Sensation pulak. Malas nak bayar sekerat2. baik kumpul duit & beli cash.

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.