Singapore In The Eyes Of A Malaysian - The Beginning

by 1/27/2009 11:12:00 PM 3 Pengkritik
Assalammualaikum & salam sejahtera untuk semua.. Kembali sudah aku dari Singapore & Melaka.. & Skarang baru kita sambung menulis blog..

Ok Guys & Gals..

Malaysia Truly Asia & Uniquely Singapore.. Itulah slogan bagi Malaysia & Singapore dalam menarik pelancong datang melawat kedua-dua negara ini.. Disini.. Aku ingin berkongsi pengalaman sepanjang 6 hari berada di Singapore..

It's all begin on da nite of 16th January 2009.. Rombongan yang disertai seramai 30 orang termasuk 2 pengiring dari unit HEPP (Hal Ehwal Pelajar & Pembangunan) & IO (International Office) berkumpul di kafe lembaran seawal jam 8.30 malam.. Bas dijangka bergerak jam 9 malam & biasalah.. Pasti akan lambat punya coz ader sesi bergambar seperti di sebelah n sesi checking last minute.. hu3.. Alhamdulillah semuanya bergerak dalam jam 9.30 malam..

Perjalanan yang memakan masa hampir 12 jam dimanfaatkan sepenuhnya dengan tido & stop yang entah dekat 5 kali kot sebelum tiba di stesen bas Larkin, Johor. Dalam jam 9-9.30 pagi (aku pun dah xbape nak igt) baru kami tiba di Larkin Bas Station. Setelah breakfast dengan roti canai & teh tarik, kami berangkat ke CIQ Johor menaiki bas S&J Ekspress @ lebih dikenali dengan Singapore & johor Ekspress ( Betul ke bas nih.. Entah dah xingat.. hu3). Perjalan diteruskan dengan beberapa sesi bergambar dengan Kishi & di CIQ Johor.


  • Gambar pertama - Kishi menunjukkan bakat on da way ke CIQ Johor.
  • Gambar kedua - Me at CIQ Johor.
  • Gambar ketiga - Me wit my skulmate Bit & Zarina at Imigresen Checkpoint.
Setelah selesai pasport checking, kami meneruskan perjalanan menaiki bas ke Tambak Johor yang memisahkan antara Singapore & Malaysia..



  • 1st Picture - Bas Stop sebelum bergerak ke Tambak johor.
  • 2nd Picture - CIQ Singapore yang menjadi bahan bual di Malaysia & sebab mengapa terbinanya CIQ Johor yang baru.
  • 3rd Picture - Paip air yang menghubungkan Malaysia & Singapura.
  • 4th Picture - Betapa sesaknya jalan dari Malaysia menuju ke Singapura & Selamat Jalan Malaysia.. He3..

putra87­™

Blogger - Engineer - Freelance Photographer

An Engineer, Lifestyle Blogger, A Freelance Photographer, Traveller, Food Hunter, and A Dad To Be.

3 Pengkritik:

bluecrystaldude said...

ni ko post kat singapore k? haha.. rajen gler. aku check email je kat sane.. xde mase aku nak post2 ni. hehe

daie said...

uiks, g spore usm taja ke??nape dl xde pn...jeles ar ni..hehehe..ni aku, komiko..heheh

Lea Isnawi said...

bestnye boleh g singapore..
nak pegi jugak..!!

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

BM
Semua penulisan & post adalah bertujuan perkongsian bersama. Segala gambar & gaya penulisan diambil dari sumber² yang dikreditkan bersama atau atas penulisan penulis sendiri. Sebarang penyalahgunaan, ketidaktelusan & pengambilan gambar untuk kegunaan lain tanpa kebenaran penulis, penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang tindakan undang-undang yang akan diambil kepada mereka yang berkenaan.

BI
All of the articles, stories, info and materials are either taken from other website, blog, and other sources or self-wrote... Any sharing of this info is allowed but with the consent of this blog writer. Any misused, misguided, mischief articles taken from this blog without writers permission is prohibited. Admin and writer will not be responsible for any legal action taken by the authorities to those who concerns.